30 Mayıs 2013 Perşembe

Eğitimin en güçlü temeli evde atılıyor galiba "Tot Schooling"


"Tot" Türkçede kullandığımız; bızdık, yumurcak, ufaklık gibi bir kelime schooling ise eğitim öğretim terbiye. Genel anlamı "evde oynanan oyunlarla ufaklıklara yönelik eğitim öğretim faaliyetleri".  Püf noktası ise faaliyetlerin tamamen çocukların ilgi alanlarına göre seçiliyor olması. Faaliyetin cinsine, çocuğunuzun ilgisini çekip çekmemesine göre belli sayıda faaliyet belirleyip bunları çocuğunuzla birlikte yapıyorsunuz. Çocuğunuzun okul öncesi belli yetenekleri, el becerilerini kazandırmak için yaptıracağınız bu faaliyetler sırasında çocuğunuzla iletişiminizi de çok güzel gelişiyor. Ben yaklaşık 3 haftadır uyguluyorum. Henüz bir program yapamadım.

Bloglar arasında araştırma yapıp sevebileceğini düşündüğüm faaliyetleri belirleyip ona göre bir sonraki güne hazırlık yapıyorum. Oysa yurt dışında takip ettiğim onlarca blogger anne epey bir mesai harcayıp haftalık programlar yaparak çok daha bilinçli bir şekilde yapıyorlar evde eğitimi.
Konu başlıkları son derece basit; mesela 20 sayısını öğretip, renklerden kahverengiyi kullandırıp, meyveler hakkında bilgi vermek gibi. Çocuğunuzun yaşına göre O'na vereceğiniz eğitimin de konuları değişiyor elbette. Kreşlerde yapılan faaliyetlerin evdeki günlük eşyalarla yapılan çeşitleri oluyor. Kreşden farkı faaliyete sizin de katılıyor olmanız. Çalışan bir anne olduğum için benim katılımım genelde yemek yaparken sadece konuşarak yönlendirmek, fikrimi söylemek veya sohbet etmek şeklinde oluyor. Kızlarla yaptığımız bazı faaliyetleri bloğuma yazmıştım. 




Faaliyetleri hazırlarken dikkat ettiğim bir diğer nokta ise her iki kızıma da uygun olması. Kavgaya sebep vermeyecek cinsten olması. Örneğin büyük kızım için daha ince iş gerektiren boyamalar hazırlarken küçük kızım için daha büyük resimler seçiyorum. 

Bu konuyla ilgili en faydalı, en açıklayıcı ve aydınlatıcı bilgiyi (ingilizceniz varsa) BURADAN alabilirsiniz. Harika bir blog. Fotoğraflara bakarak bile çocuğunuzla yapabileceğiniz bir çok faaliyet için ilham alabilirsiniz. 





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder