9 Mayıs 2013 Perşembe

Her şeyi devlet okulundan beklememek lazım (1)


Daha önce de yazdığım gibi kızımı devlet okuluna göndermeye karar verdim. Kızlarım ile ilgili ne karar alırsam alayım mutlaka aklımda soru işaretleri oluyor. Kararsızlık terazim öylesine dengede duruyor ki, bir taraftan bir tarafa doğru milim oynamıyor dolayısıyla da seçimi yapmak için "portakalı soydum ..." yolunu denemekten başka seçenek kalmıyor. 

Devlet okuluna karar verdikten sonra araştırma yapmaya başladım,  özel okullarda verilen "özel eğitim" eksikliğini evde nasıl giderebilirim sorusunu cevabını arıyorum. Hani şu "analitik düşünme yeteneği kazandırıyoruz", "el becerilerini geliştirmeyi hedeflliyoruz", "çocuğun içindeki cevheri ortaya çıkarıyoruz", "bilmem ne eğitim metoduyla çocuğunuzu şekillendiriyoruz" türünden "özel eğitim"ler. Ben evde neler yapabilirim?...

Bu soruyu kendime sürekli soracağım sanırım. Bugün okuduğum bazı makalelerden edindiğim bilgileri ve faaliyetleri bu hafta uygulamaya koymayı planlıyorum.
1. Faaliyet: Bir tepsiye kum (bizde ince kum yok un ile yaptıracağım) koyup kızlara tepsi üzerinde harfler, (küçük kızıma ise resim) çizdirmek. Parmaklarını kullansın, parmaklarının farkında olsun. Ellerini kullanmayı öğrensin.

2. Faaliyet: Mutfak balkonun camına büyük bir kağıt yapıştırıp sulu boya ile boyadıkları parmaklarıyla resim çizdirmek. Amaç yukarıdaki faaliyettekiyle aynı. Ayrıca okula başladığında kullanacağı el kaslarının da gelişimine yardımcı olur, çabucak yorulmaz minik kuş. 

3.Faaliyet: Boya kalemlerini, pastel boyaları karışık olarak kocaman bir kutuda duruyordu, bu hafta hepsini renklerine göre ayırmalarını isteyeceğim. Her renk için ayrı bir kavanoz veya kutu bulunabilir (bakalım küçük  ne yapacak?, kavga dövüş olacağı kesin). Hem iş yapmayı öğrensinler, hem de resim yaparken bir sürü sarı renkten hangisi seçeceğine kendisi karar versin. Rengarenk kalemin içinden herhangi bir sarıyı kapmak kolay, bir sürü sarı içinden hangi sarıyı alacağına karar versin ki ilerde annesi gibi kararsız bir balık olmasın. Bu haftalık faaliyetler bu kadar. 

Aşağıdaki web adresinde İlkokul eğitimcileri için faydalı 100 adet web adresi var. Henüz incelemedim. Ne yazık ki hepsi ingilizce. Bakalım oradan neler bulacağım :) 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder